Sakarya Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi Derneği (SARUS) kuruldu. Derneğin kuruluş amacını ve tanıtımını içeren kahvaltılı basın toplantısı dün Sakarya’da bir restoranda gerçekleşti. Yönetim Kurulu üyesi İlhan Ak, “Tasarımdan nihai ürüne yerli ve milli raylı ulaşım sistemleri üreterek, bir dünya markası oluşturmayı ana hedef olarak belirledik” dedi.
BASIN TOPLANTISI İLE TANITILDI
Bölgedeki demiryolu sektörünü geliştirmek ve bununla da ülkemizin sosyal, endüstriyel ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunmak amacıyla kurulan Sakarya Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi Derneği (SARUS), açılışını gerçekleştirdi. Tunatan Tesislerinde dün bir kahvaltılı basın toplantısı gerçekleştiren dernek, kuruluş amacını ve tanıtımını içeren bir sunum yaptı.
Toplantıya, yönetim kurulu üyeleri; M. Zeki Çelebi, Yavuz Yavuz, İlhan Ak, Ayhan Pehlivan, Cem Yazıcı, M. Ulaş Yücesan, İsmail Hakkı Demirel, Gökhan Yılmaz, Emin Çağlar, Tahir Arın, Recep Eroğlu, Salih Palaz, Osman Tekeoğlu, Ramazan Kaykaç, Kemal Öcal, Erdoğan Dede ve Şidar Yerlikaya katıldı.
ÜLKE KALKINMASINA KATKI
Derneğin tanıtım ve kuruluş amacını anlatan Yönetim Kurulu üyesi İlhan Ak; “Bölgemiz ekonomisi için birçok faydalar üretecek olan derneğimizin ana amacı; bölgemizde demiryolu sektörünü geliştirmek bununla da ülkemizin sosyal, endüstriyel ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunmaktır. Bu amacı sektörümüzün değer zinciri içinde yer alan paydaşları; iş birliği, güç birliği ve hedef birliği merkezinde bir araya getirerek ve milli sektörel kapasitenin maksimum kullanımını sağlayarak yapacaktır. Yine derneğimiz, tasarımdan nihai ürüne yerli ve milli raylı ulaşım sistemleri üreterek, bir dünya markası oluşturmayı da kendisine ana hedef olarak belirlemiştir” dedi.
‘DEMİRYOLU ULAŞIM SEKTÖRÜ İŞTAH KABARTIYOR’
Son dönemde hem ülkemizde hemde çevre ülkelerde ana hat demiryolu ulaşımına yönelimin olduğunu belirten Ak, “Son dönemde gerek ülkemizde gerekse yakın çevre komşumuz ülkelerde hem şehir içi hem de ana hat demiryolu ulaşımına ciddi bir yönelim başlamış, yakın zamanda yapımı tamamlanan, yapımı devam eden ve yapımı planlanan demiryolu altyapı yatırımları ile 10 milyar dolarlar seviyesinde bir demiryolu araçları talebi oluşmuştur. Bu pencereden baktığımızda son dönemde yapılan büyük alt yapı yatırımları ile ülkemizin demiryolu ulaşım sektörü de, iştah kabartır bir pazar haline gelmiştir. Malumunuz, teknolojik gelişmelerle, ulaşılır ve erişilirliğin artışı dünyamızı küresel bir Pazar haline dönüştürmüştür. Bu pazarda güçlü olan kazanmaktadır. Kıyasıya ve zorlu rekabetin her geçen gün arttığı uluslararası arena; ülkelerin mevcut ve üstünlük taşıyan sektörlerinin korunması, devamlılığı ve güçlendirilmesi mücadeleleriyle doludur. Üstünlük ve belirginliklerimizi muhafaza etmemiz ve sahip olmamız gereken en önemli sermayemiz durumuna gelmiştir. Bu kapsamda şüphesiz, ilimiz sahip olduğu en önemli iktisadi varlıklarımızdan biri demiryolu aracı üretim sektörümüzdür. Kökleri 1950’li yıllara dayanan ve kuruluşu ile ilimizde sınai alt yapının oluşumuna kaynaklık etmiş olan sektörümüz, taşıdığı yüksek katma değer üretme ve sürdürülebilir istikrarlı büyütme etkisi ile bölgemizde tutmamız gereken en önemli iktisadi varlığımızdır” ifadelerini kullandı.
DÜNYA MARKASI OLMA HEDEFİ
Konu ile ilgili olarak konuşmasına devam eden Ak, “Sektörümüzün mevcut değer zinciri içinde yer alan ve bu zincirde bulunma potansiyeli taşıyan kuruluşların sektörümüzde de yaşanan uluslararası azgın rekabette ayakta kalmaları için güç birliği ve hedef birliği yapmaları mecburi hale gelmişti. Bu zorluluğun bir sonucu olarak, şehrimizde raylı ulaşım sistemlerine yönelik üretim ve onarım yapan sanayicilerimiz bir araya gelerek kurulan, Sakarya Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi Derneği’nin ilk toplantısı, kurucu başkan ve kurucu üye olan TÜVASAŞ’ta, yönetim kurulu başkanı ve Genel Müdür Prof. Dr. İlhan Kocaarslan başkanlığında yapıldı. Raylı ulaşım sistemleri sektöründe Sakarya’nın dünyanın merkez üssü olmasına yönelik önemli rol üstleneceği, sektöre nasıl yön vereceğiyle ilgili gereken tedbirlerin alınması ve üstlenebileceği görevler konuşulmuştur. SARUS, tasarımdan nihai ürüne yerli ve milli raylı ulaşım sistemlerinin ihtiyaç duyduğu ve özellikle yurtdışından ithal edilen komponentleri yerli ve milli olarak üreterek, bir dünya markası haline getirmeyi kendisine ana hedef olarak belirlemiştir” şeklinde konuştu.
SARUS’UN KURULUŞ AMACI
Derneğin kuruluş amacını basın mensuplarına aktaran Ak, “Dernek; sektörel milli kapasitenin maksimum seviyeye çıkarılması ve kullanımına yönelik olarak; Dünya pazarlarında kalite, standart ve maliyet yönünden rekabet gücü üstün yerli ve milli mamul üretimi, tasarımdan nihai ürüne üretimde yerlilik payının artırılması, maksimum seviyeye çıkarılması, yeni ürün ve metotların geliştirilmesi, sektörün ihtiyacı olan vasıflı elemanların yetiştirilmesi ve sürekli olarak gelişmelerinin sağlanması, eğitim kalitesinin sürekli arttırılması, bilgi birikimin artışı ile sektörün nitelik ve nicelik açılardan güçlenmesi, AR-GE, yenilikçilik ve girişimcilik kültürünün geliştirilmesi, üniversitelerimizin sahip olduğu bilimsel ve teknik bilginin sektöre aktarılması, rekabet gücünü artırmaya yönelik yeni teknoloji geliştirme, Ar-Ge, Ür-Ge, üretim ve verimlilik, kurumsallaşma, finans yönetimi, kalite yönetimi, sertifikasyon, maliyet yönetimi, süreç yönetimi, pazarlama faaliyetleri gibi çeşitli konularda eğitim, bilgi ve tecrübelerin yükseltilmesi, Sektör için laboratuvar ve test merkezlerinin kurulması, sektör gelişmesi ve tanıtılması amacıyla Türkiye ve uluslararası pazarlarda tanınırlığın sağlanması ve imaj geliştirilmesi, Markalaşma çalışmaları, dernek üyelerinin üretim maliyetlerini düşürmeye yönelik ortak alım platformları oluşturması, üyelerinin leasing sözleşmelerinde ayrıcalık yapılması, yurtiçi ve yurtdışı firmalara talepleri doğrultusunda üyeleri için talimat ve referans temini, gibi hususlarda küme üyesi firmaları çok önemli ve gerekli hizmetleri sunacaktır” dedi.
RİSKLER ORTAYA ÇIKMADAN ÖNLEME
Ak, “Bir araya gelerek oluşturduğumuz bu kümelenme derneğimiz; sektörümüzün yaşaması çok muhtemel riskleri öngörerek, bu riskler ortaya çıkmadan engel olma istediğimizin bir sonucudur. Sektörün içinde bulunan ve çok iyi tanıyanlar, bilenler olarak; pasif ve seyirci kalmamızın uygun olmadığı, bir şeyler yapmamız gerektiği inancını taşıyoruz. Bunu hem demokratik yönetime katılmanın bir gereği, hem de işi en iyi yapan bilir anlayışının vicdani sorumluluğu olarak Sakaryamıza ve milletimize karşı borcumuz ve onurlu bir görevimiz olarak görmekteyiz. Tüm kümelenme üyelerine ve emeği geçen gönül gücü ile katkıda bulunan tüm değerli destekçi ve katılımcılara teşekkür ederim. Sakarya Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi Derneği (SARUS) bölgemiz ve ülkemize hayırlı olsun” diye konuştu.
‘ÖZELLEŞTİRMEYE SICAK BAKMIYORUZ’
Toplantı sonunda basın mensupları tarafından yönetim kurulu adına konuşan İlhan Ak’a, TÜVASAŞ’ın da önümüzdeki dönemlerde BMC gibi özelleşeceği iddiaları soruldu. Ak soruların ardından, “TÜVASAŞ bizim en büyük paydaşımızdır. Eğer ilerde bir özelleştirme girişimi olursa karşı çıkarız ve kabul etmeyiz. Böyle bir işletmenin özelleştirilmesine kesinlikle sıcak bakmıyoruz” dedi.