Sakarya’da bir girişimci tarafından yeni tip koronavirüs (Kovid-19) tedbirleri kapsamında kurulan internet sitesindeki online sistemle kuaför ve berber randevuları sanal ortama taşındı.
SAKARYA’DA BAŞLADI TÜRKİYE’Yİ KAPSAYACAK
Sakarya’da bir girişimci tarafından kurulan internet sitesindeki online sistemle kuaför ve berber randevuları, uygulamayı kullananlar tarafından artık sanal ortamda kayıt altına alınıyor. Berberde ya da müşterilerde koronavirüs çıkması durumunda talep halinde randevu geçmişinden tüm bilgilere ulaşılabiliyor Girişimci Aykut Çegen, “Projeye Sakarya’dan başladık ancak sistem tüm Türkiye’de kullanılabilecek. Berberlerin 7/24 randevu alabilecekleri bir platform oluşturduk” dedi.
Kovid-19 tedbirleri kapsamında 21 Mart’ta geçici olarak kapatılan berber, kuaför ve güzellik salonları, İçişleri Bakanlığınca yayımlanan genelge doğrultusunda 11 Mayıs’ta yeniden hizmet vermeye başladı. Hizmetin yeniden başlamasıyla söz konusu iş yerlerinde yoğunlaşma ve zaman zaman randevularda sıkıntılar oluştu.
ESNAF VE MÜŞTERİYİ RAHATLATAN PROJE
Sakaryalı bir yazılımcı, iş yükünün arttığı bu ortamda müşteri ve esnafın işini kolaylaştıcak bir proje geliştirdi. Sakarya Üniversitesi İletişim Koordinatörlüğünde görevli girişimci Aykut Çegen, İçişleri Bakanlığınca yayımlanan genelge sonrası online randevu ile müşterilerini kabul eden berberlerin iş yükünü azaltmak, teması en aza indirmek, kağıt israfının önüne geçmek ve berberde ya da müşteride Kovid-19 çıkması durumunda randevu geçmişinden tüm bilgilerin eksiksiz bulunmasını sağlamak amacıyla online randevu sistemi kurdu. Sisteme www.berberburada.com internet adresinden ulaşılabiliyor.
İnternet sitesindeki yazılım sayesinde randevuları sistematik bir şekilde oluşturan berber ve kuaför ve güzellik salonları, iş yerlerinde herhangi bir karışıklık ve yığılma yaşamayacak.
ONLINE SİSTEMLE İŞLER KOLAYLAŞTI
Sakarya Berberler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Haluk Hacıoğlu da uygulama sayesinde hangi müşterinin ne zaman geleceğini bildiklerini söyledi.
Uygulamayla olumlu sonuçlar almaya başladıklarını dile getiren Hacıoğlu, “Müşteri hangi saatte geleceğini çok iyi biliyor ve bir müşteri diğer müşteriyi görmüyor. ‘Ben onu görmeden rahat rahat koltuğa oturuyor, sosyal mesafeye uyup tıraş olabiliyorum.’ diyor. 580 üyemiz var. Bu sistem üyelerimiz arasında yavaş yavaş yayılmaya başladı. Herkes çok beğeniyor, çok da güzel tutmaya başladı. Kağıda yazıyorsunuz, unutulup gidiliyor bir yerlerde bu. Kimi peçeteye, kimi tıraş kağıdına yazıyor, bunlar yanlış şeyler. Bu sistemin çok daha faydalı olacağına inanıyorum” dedi.
Sistemi aktif kullanan kuaförler ise elde not almanın kaybolma, hemen ulaşamama, el altında olmama gibi birtakım dezavantajları olduğunu vurgulayarak uygulama ile iş yüklerini azaldığını söyledi.
Bu sistemle müşterilerine her zaman randevu verebildiklerine işaret eden kuaförler, “Geri dönüşleri çok güzel oldu. Müşterilerimiz çok iyi olduğunu söylüyor, güzel yanlarını görüyoruz. Herkese de tavsiye ediyoruz. İnşallah bu şekilde mesleğimize insanların itibarının daha da artacağını düşünüyorum. Bundan sonra bu şekilde devam edeceğiz” diye konuştu.